توصیه مهم پلیس راهور در مورد بیمه خودروها-راهبرد معاصر
رکورددارترین نام برای دختران ایرانی اعلام شد همسر مالک شرکت موبایل موسوی آمل بازداشت شد قاضی پرونده چای دبش: پاسخ بانک‌های شاکی به استعلام‌ها متناظر با سوالات دادگاه تنظیم نشده است بریز و بپاش میلیاردی متهمان پرونده رضا‌یت خودرو با پول مردم کلاس‌های جبرانی دانشگاه‌ها چگونه تشکیل خواهد شد؟ یازدهمین دادگاه چای دبش برگزار شد / تفهیم اتهام به یک متهم دیگر پرونده ساعت آغاز فعالیت مدارس چهارمحال و بختیاری اعلام شد مدارس ۱‌۱ شهرستان کرمانشاه فردا تعطیل شد کدام شغل‌ها در آینده با افزایش تقاضا روبه رو می‌شوند؟ فردا آخرین مهلت ثبت‌نام در نوبت اول کنکور ۱۴۰۴ / ثبت‌نام ۵۶۰ هزار نفر بلاتکلیفی ۱۶ میلیون دانش آموز برای روز شنبه یکم دی ماه ۱۴۰۳ توضیح دانشگاه علامه طباطبایی در خصوص حواشی برگزاری جشن یلدا  امکان تعطیلی کلاس درس بعد از امتحانات نوبت اول  هواشناسی ایران ۱۴۰۳/۹/۳۰؛ تشدید فعالیت سامانه بارشی در کشور ورود سامانه بارشی به کشور از امروز / یلدای برفی در استان‌های غربی

توصیه مهم پلیس راهور در مورد بیمه خودروها

رئیس پلیس راهور فراجا از هماهنگی و تعامل بین کارشناسان تصادفات این پلیس و کارشناسان رسمی دادگستری به منظور جلوگیری از اطاله دادرسی در پرونده‌های مربوط به تصادفات خبر داد.
تاریخ انتشار: ۱۷:۴۷ - ۲۴ بهمن ۱۴۰۲ - 2024 February 13
کد خبر: ۲۲۸۱۶۷

به گزارش راهبرد معاصر؛ سردار سید تیمور حسینی در حاشیه همایش تخصصی کارشناسان پلیس راهور و راه، کانون کارشناسان رسمی و مرکز کارشناسان رسمی قوه قضائیه گفت: برابر مقررات بازدید اولیه تصادفات با کارشناسان شاغل در پلیس راهور است و اگر این کارشناسی منجر به اعتراض شود، موضوع در محاکم قضائی توسط هیئت‌های رسیدگی و کارشناسان رسمی دادگستری مورد بازبینی و بازدید مجدد قرار می‌گیرد.

وی با بیان اینکه بعضاً پرونده‌های تصادفات بین هیئت‌های مختلف از سه نفره گرفته تا ۱۱ نفره دست به دست می‌شود، اظهارکرد: تمام تلاش ما این است که جلوی این دست به دست شدن پرونده‌های تصادفات را که بین هیئت‌های مختلف که هم هزینه‌های زیادی را به مردم تحمیل می‌کند و هم باعث اطاله دادرسی می‌شود، بگیریم.

رئیس پلیس راهور فراجا اظهارکرد: ارتقاء دانش کسانی که بر روی پرونده‌های تصادفات فعالیت می‌کنند و همچنین هماهنگی بین کارشناسان پلیس راهور و کارشناسان رسمی دادگستری از جمله راهکار‌هایی هستند که می‌تواند به کاهش اطاله دادرسی در این پرونده‌ها کمک کنند که به همین منظور همایشی تخصصی با همت پلیس راهور استان اصفهان برگزار شد که امیدوارم خروجی خوبی هم به همراه داشته باشد.

حسینی در پاسخ به سوالی در خصوص اینکه کدام یک از پرونده‌های تصادفات منجر به اطاله دادرسی می‌شود گفت: عموماً در تصادفاتی که منجر به جرح و فوت می‌شود حساسیت‌ها بیشتر است، ولی کم نداریم تصادفات خسارتی که بین هیئت‌های مختلف دست به دست شده و این اتفاق برای آن‌ها هم افتاده، ولی عمدتاً پرونده‌های تصادفات منجر به جرح و فوت مشمول اطاله دادرسی می‌شوند.

خودروی متعارف در تعریف بیمه شخص ثالث چیست؟

رئیس پلیس راهور فراجا همچنین در پاسخ به پرسشی درباره اینکه چرا شرکت‌های بیمه خسارت شخص ثالث فرد مقصر را به صورت کامل پرداخت نمی‌کنند، گفت: برابر نص صریح قانون نحوه پرداخت خسارت بیمه شخص ثالث شاخصی به عنوان خودروی متعارف در نظر گرفته شده و طبق تعریف قانون خودروی متعارف به خودرویی گفته می‌شود که قیمت آن از نصف دیه مشخص شده توسط قوه قضائیه بالاتر نباشد.

وی با بیان اینکه طبق این تعریف در حال حاضر تقریباً عمده خودرو‌هایی که در کشور تردد می‌کنند جزو خودرو‌های غیر متعارف محسوب می‌شوند گفت: قاعده پرداخت خسارت هم این است که تا یک سقف مشخصی از بیمه شخص ثالث فرد مقصر پرداخت می‌شود و مالک خودروی غیر متعارف موظف است که بیمه بدنه هم داشته باشد و مابقی خسارت را از بیمه بدنه خودروی خود تامین کند.

حسینی با بیان اینکه امروز ملاک ارزیابی قیمت یا تامین دلیل برای این موضوع خودروی دنا در نظر گرفته می‌شود تصریح کرد: بنابراین شهروندان باید به این نکته توجه داشته باشند که آن‌ها دو محدودیت دارند یک اینکه شرکت‌های بیمه قطعات آسیب دیده را براساس قطعات یک خودرو در تراز خودروی دنا محاسبه می‌کنند و دیگر اینکه مالک خودروی غیرمتعارف باید حتماً بیمه بدنه داشته باشد تا مابقی خسارتی که به او تحمیل شده و دیگر نمی‌تواند از سقف بیمه شخص ثالث استفاده کند را از بیمه بدنه خود استفاده کند بدون اینکه از بابت استفاده از بیمه بدنه متحمل جریمه یا ضرر و زیان شود. / ایسنا

مطالب مرتبط
ارسال نظر